El Summer School 2025, organizado por el Doctorado en Psicología UAH, busca no solo promover el desarrollo de habilidades académicas, sino también fomentar un intercambio enriquecedor de perspectivas críticas y diversas en psicología.
Inscríbete aquí
PROGRAMA
Miércoles 08 de enero
09:30 – 10:45 | Conferencia magistral: “Interoceptive awareness: an embodied path to therapeutics and situated education”, Ximena González-Grandon (Universidad Iberoamericana, México)
10:45 – 11:15 | Pausa
11:15 – 12:00 | Presentaciones de Estudiantes: “Embodied Leadership: An Integrative Review”, Oscar León (Universidad Alberto Hurtado, Chile)
Jueves 09 de enero
09:30 – 10:45 | Conferencia magistral: “(In)justicias epistémicas y acceso a la justicia”, Daiana Fusca (Universidad de Buenos Aires, Argentina)
10:45 – 11:15 | Pausa
11:15 – 12:45 | Presentaciones de Estudiantes
“How does Tajfel’s concept of prejudice contribute to the analysis of testimonial injustice in access to justice for children and adolescents with intellectual disabilities?”, Alicia Fuentes (Universidad Alberto Hurtado, Chile)
“Adolescents with Disabilities in Long-Term Institutional Care: Imagination, Body, and Adult Life”, Alice Vasconcelos (UFPE-Brasil)
Viernes 10 de enero
09:30 – 10:45 | Conferencia magistral: “Desbinarizar la investigación”, Blas Radi (Universidad de Buenos Aires, Argentina)
10:45 – 11:15 | Pausa
11:15 – 12:45 | Presentaciones de Estudiantes
“Effects of the Medical Apparatus on the Subjectivation Processes of Trans People with Problematic Substance Use: A Theoretical Perspective”, Laura Rodríguez (Universidad Alberto Hurtado, Chile)
“Education and Democracy: The Use of Argumentative Strategies in the Classroom to Develop Democratic Thinking, Reflective Thinking and Informed Citizenship”, Pedro Gomes (UFPE-Brasil)